15. 8. 2013.

BiH gubi pristup moru!?

Evropska unija zahtijevaće od vlasti Bosne i Hercegovine da dozvole Hrvatskoj nastavak izgradnje Pelješkog mosta kod Neuma kao još jedan od uslova za približavanje BiH evropskim integracijama!
Kako za Press RS otkrivaju odlično obaviješteni izvori, napori Brisela da se konačno razriješi dugogodišnji spor između BiH i Hrvatske oko izgradnje mosta kojim je zvanični Zagreb namjeravao da poveže dubrovačku regiju sa ostatkom zemlje, posebno su intenzivirani nakon ulaska Hrvatske u EU, čime je ovaj problem, kako kažu, dobio “evropsku dimenziju”.
Sagovornici našeg lista ističu da je nakon 1. jula, kada je Hrvatska zvanično postala punopravna članica EU, izgradnja Pelješkog mosta postala važna tema i za njemačku diplomatiju koja je krenula u oštru kampanju prema partnerima iz Evropske unije zalažući se za hrvatske interese.
Evropski mig Zagrebu
- Potvrdu njemačkog insistiranja na rješavanju graničnog spora između BiH i Hrvatske kod Neuma možemo vidjeti i u analitičkim tekstovima koje u posljednje vrijeme objavljuje njemačka novinska agencija DPA. U tim analizama doslovno se navodi da je zbog toga što BiH posjeduje mali dio obale na Jadranskom moru, članica EU Hrvatska razdvojena na dva teritorijalna dijela. DPA takođe navodi da je od 1. jula taj problem naslijedila Evropska unija, zbog čega bi, smatraju Nijemci, ona ovo pitanje trebalo i da riješi – ističu naši sagovornici.
Da je Zagreb dobio evropski “mig” da spor oko Pelješkog mosta riješi u svoju korist, oduzimajući BiH slobodan pristup otvorenom moru, potvrđuje i nedavna izjava hrvatskog premijera Zorana Milanovića koji je otvoreno poručio da će Hrvatska nastaviti sa izgradnjom pomenutog mosta.
- Teško da bi Milanović, koji se ranije protivio izgradnji Pelješkog mosta zbog velikih finansijskih troškova, dao takvu izjavu da nije “poguran” iz Berlina i Brisela. Pred vlastima BiH sada se nalaze dva izbora: ili će nastaviti da se protive izgradnji mosta kojim nova članica EU pokušava da poveže svoju teritoriju i time rizikuju nastavak procesa približavanja evropskim integracijama, ili će popustiti pred pritiscima Zagreba, Berlina i Brisela i na taj način dobiti deklarativnu podršku za integracije, ali ostati bez jedinog pristupa moru.
Drugih alternativa nema – tvrde sagovornici “Press-a”
Da je nastavak izgradnje Pelješkog mosta, uprkos protivljenjima iz BiH, praktično već svršena stvar potvrđuje i jučerašnja izjava hrvatskog ministra saobraćaja Siniše Hajdaš Dončića koji je za sljedeću godinu najavio početak novih radova.
Još ništa nije gotovo
- Prije kraja septembra dobićemo studiju izvodljivosti, a tada se bacamo na posao da zajedno sa Evropskom komisijom pronađemo način finansiranja najboljeg modela. Moglo bi da se radi o investiciji od 250 miliona evra – izjavio je Hajdaš Dončić.
Uprkos jasnim namjerama Hrvatske da uz podršku EU izgradi sporni most kojim se povređuje teritorijalni suverenitet BiH, nadležni u Sarajevu tvrde da “još ništa nije gotovo” i da će preduzeti sve potrebne mjere kako bi zaštitili interese zemlje. Ministar komunikacija i transporta BiH Damir Hadžić poručuje da razumije hrvatske potrebe za spajanjem svoje teritorije, ali da BiH “ne može i ne želi da u pitanje dovodi svoj teritorijalni suverenitet”.
- Po svim međunarodnim konvencijama, BiH ima zagarantovano pravo izlaza na otvoreno more. Zbog toga moramo da zajedno sa Hrvatskom, ali i međunarodnom zajednicom, pronađemo rješenje za naše razgraničenje na moru. Nikoga ne ucjenjujemo, ali takođe nećemo pristati na bilo kakve ucjene, bez obzira na to sa koje strane dolazile – poručuje Hadžić.
Izvor: Press

Нема коментара:

Постави коментар